Verwondering is het begin
van alle wijsheid.

- Aristoteles -

Data driven strategie

Wereldwijd relaties bouwen met je echte eindgebruikers: de toekomst van Unilever

De uitdaging

Unilever Food Solutions (B2B) kende meer dan 90% van de zakelijke gebruikers van haar producten niet, maar beseft dat persoonlijke relaties met de professionele gebruikers doorslaggevend is voor commercieel succes in 2020. Op naar 5 miljoen persoonlijke relaties met de professionele koks van Unilever.

De oplossing

PiConcepts heeft UFS onder andere mogen helpen een wereldwijde data driven strategie op te zetten en te implementeren:

  • Max to speed: volledige outsourcing bij Oxyma
  • One global data model, respecting privacy
  • Best fit marketing automation tool: Adobe Campaign
  • Best fit BI reporting: Tableau
  • Best fit data science strategy: R-projects

Review Menno van der Eijk

Menno van der Eijk Global CRM/BI manager Unilever

'PiConcepts has helped us to set up our new Global Customer Intimacy Program: digital marketing automation connecting each individual professional cook worldwide to our strong UFS brand. Implemented in 18 countries and growing'

Het resultaat

Sinds 2015 hebben we onze oplossing geimplementeerd in 18 landen. Alle digitale communicatie en websites zijn nu ondergebracht in één marketing automation concept. Hierdoor hebben we een enorme efficiency slag gemaakt en zijn we hard op weg de 5 miljoen professionals wereldwijd in het netwerk te krijgen.

Contact

Hans de Boer

+31 (0)6 290 600 66
pi@piconcepts.nl

Kennis pdf

8 principes om binnen de lijntjes van de privacy wetgeving te blijven

Big Data Buzz

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Schrijf je in!