Verwondering is het begin
van alle wijsheid.

- Aristoteles -

Lead generation

Customer retention als lead generation model

De uitdaging

ThePhoneHouse, onderdeel van Carphone UK, is één van de laatste echt onafhankelijke telecom providers en vooral succesvol in customer retention. Uitgerekend de online customer retention strategie blijkt zeer effectief om nieuwe klanten te binden: de online verleng-checker.

De oplossing

Piconcepts heeft ThePhoneHouse mogen helpen met:

Het ontwikkelen van voorspellingsmodellen om de conversie van lead generation en retentions te maximaliseren.

Het onderliggende datamodel (Netezza DWH) optimaliseren om een 360 graden beeld te krijgen van de klantwaarde. Ongeacht het aantal verlengingen, dus future proof. Dat is niet alleen belangrijk voor Nederland, maar voor ook voor alle aangesloten landen. En product-agnostisch, het maakt feitelijk niet uit wat je bij Carphone koopt.

Review Michel van den Bor

Michel van den Bor Database Marketing manager
The PhoneHouse

'Piconcepts heeft ons geholpen efficienter en succesvoller serieuze leads te identificeren en op te opvolgen'

Het resultaat

Verbeteren en future proof maken van het “verleng-checker” conversie model. Nu goed voor 25 miljoen op jaarbasis.

Contact

Hans de Boer

+31 (0)6 290 600 66
pi@piconcepts.nl

Quickscan

EXTRA OMZET15%

Kennis pdf

6 fundamentele dingen die je jezelf moet afvragen over big data

Big Data Buzz

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Schrijf je in!